Velkommen til Flau Bris Basketballklubb

Klubben ble offisielt stiftet 3. november 2004 og skal være et treningsalternativ for en gjeng med spillesultne ballkunstnera med rusten teknikk og bortsvunne idrettsmuskla. Klubben har bevist at høy alder ikke er noe hinder for å spille basket, vi kompenserer med rutine, kløkt og pondus.
Selve laget Flau Bris har eksistert siden høsten 2000 og er lokalisert i byen Tromsø. Du kan lese mer om historien til Flau Bris her. Hvis du er på jakt etter byens andre basketballklubber kan du besøke de ved å følge linkene til Tromsø Storm, Tromsø Storm Ungdom og Varden Basketbalklubb.

Medlemmer

Klubben satser på å ha en årlig medlemsmasse på ca 25 betalende medlemmer som trener en gang i uka, noen litt mindre enn som så.

Målsetning sesongen 2017/2018

• Det skal være artig å møte opp på trening for å spille glad basket
  • Antallet aktive medlemmer skal være ca 25 spillere
  • Det sosiale skal ivaretas, både på og utenfor banen. Dette inkluderer et årlig julebord
  • Ingen medlemmer skal være yngre enn 19 år

Treningsform

Nye spillere som begynner hos oss blir alltid overrasket over måten vi trener på og det gjelder spesielt dømmingen. Det er nemlig det forsvarende laget som dømmer feil. Det angripende lag kan også dømme feil dersom de mener det er snakk om en offensiv feil, f.eks charging eller hard takling.
Denne formen for dømming krever mye av spillerne på begge lag og kan medføre stygt spill dersom ikke spillerne oppfører seg som gentlemen på banen.
Spillere som ikke dømmer egne forsvarsfeil risikerer å bli bortvist fra trening dersom vedkommende forsurer stemningen til hele spillgruppa.

Sponsor

Flau Bris Basketballklubb er for tiden uten sponsor, men dersom din bedrift er ute etter profilering kan vi bistå med plass på våre websider. Ved interesse, kontakt styret på e-post styret@flaubris.no